Auf die Frage, wie Polizei nicht nur Verstöße in Social Media Angeboten verfolgt sondern diese selbst für ihre Arbeit nutzt bin ich auf die vorgestern veröffentlichte Studie „Best Practice in Police Social Media Adaption“:http://www.composite-project.eu/index.php/1461/items/best-practice-in-police-social-media-adaptation-second-report-on-technology-adaption.html des „COMPOSITE Forschungsprojekts“:http://www.composite-project.eu/index.php/home.html gestossen.
Zu COMPOSITE (Zitat):
bq. As part of the European Commission’s seventh framework programme, the European research project COMPOSITE (Comparative Police Studies in the European Union) studies a broad set of phenomena to better understand organisational change in police forces. Over a period of four years (2010–2014), researchers from 15 partnering organisations, including universities, institutes, corporations and police academies, compare current developments with police forces in Belgium, the Czech Republic, France, Germany, Italy, the Republic of Macedonia, the Netherlands, Romania, Spain and the United Kingdom.
Dabei führt die Studie folgende best practice Bereiche auf:
* Social Media as a Source of Criminal Information
* Having a Voice in Social Media
* Social Media to Push Information
* Social Media to Leverage the Wisdom of the Crowd
* Social Media to Interact with the Public
* Social Media for Community Policing
* Social Media to Show the Human Side of Policing
* Social Media to Support Police IT Infrastructure
* Social Media for Efficient Policing
Nun frage ich mich, zu welchen Berufsgruppen bzw. Institutionen es noch entsprechende Studie im Zusammenhang mit Social Media gibt. Wäre mal interessant diese zu sammeln.